AltijdOnderWeg.reismee.nl

Toch weer via Tarifa

Donderdag, vrijdag. We hebben prachtige zonnige en warme dagen, boven de 20 graden. We maken nog een mooie fietstocht langs het bevloeingskanaal, dat onder langs de Sierra Espuña loopt. Prachtig. We komen één auto tegen op de 16km die we fietsen.

Zaterdag 6 januari. Vera
Na nog wat informatie te hebben uitgewisseld met Nederlanders, die hier al een week staan en een stel Schotten, rijden we 98 km naar Vera, waar een mooie camperplek is, gerund door een Duits echtpaar. Bakker komt in de ochtend langs. Het is vandaag een bewolkte dag en onderweg krijgen we ook een buitje. Mooie luchten, dat wel. Tegen de avond komt de zon terug en de wind!!

Zondag 7 januari. Carboneras
We rijden eerst naar Cuevas de Almanzora, daar is een kasteel, volgens de boekjes, met een daarin gevestigd museum, archeologie en moderne kunst. Er zijn hier ook veel grotwoningen die we al vanaf de weg hebben zien liggen.
We rijden het plaatsje in, en komen weer in zeer smalle, eenrichtingsstraatjes terecht, onderweg vragen we nog maar eens of dit naar de parking van het kasteel gaat. Jawel, maar smal is het wel. Nou straks maar kijken hoe we er weer uit kunnen komen. Mooi kasteel en de stukken in het museum zijn zeker de moeite waard. Als we eruit komen is het gelukkig maar een klei stukje smalle weg. Het is nog een beetje vroeg voor tapas, dus rijden we naar de kust, daar is het echter behoorlijk uitgestorven, we vinden wel een restaurantje dat open is en eten daar een prima visschotel met verschillende soorten vis, inktvis, garnalen, mosselen en heerlijke gegrilde groentes.
Dan over de mooie slingerende kustroute via Mojacar naar Carboneras in gebied van Cabo de Gata. Goede camperplek el Rancho.
Het weer is prima, wel fris, maar zonnig.

Maandag 8 januari. La Garoffa
We rijden naar Agua Amarge. Waar we een paar jaar geleden op het strand hebben gestaan bij grotwoningen. Helaas blijkt dit nu gesloten voor campers. Dan maar door naar Almería, waar we het Moorse Fort Alcabaza willen bekijken. We parkeren bij de haven waar een bewaakte parkeerplek is en lopen dan de oude wijk in. Het is het grootse Moorse Fort in Spanje, helaas.... op maandag gesloten, zo ook de kathedraal, vermomd als Fort.
We vinden de stad niet inspirerend genoeg om te blijven staan op het haventerrein, dus rijden we iets verderop langs de kustweg, waar een oude camping is, mooi gelegen aan zee, wel heeeeeeel scheef alles, maar we krijgen de camper toch recht.

Dinsdag 9 januari Malaga Beach
De dag begint zonnig, maar al gauw neemt de bewolking toe.
We rijden naar Torre de Benegalbon, maar die camperplek blijkt deze week gesloten wegens werkzaamheden, jammer.
Aangeraden wordt naar Malaga beach te gaan een nieuwe camperplek iets ten noorden van Malaga, ziet er op het eerste gezicht niet gezellig uit, maar ligt wel aan zee.
De beheerder is een beetje een verwarde man.
We wandelen wat langs de boulevard waar allerlei restaurantjes zouden moeten zijn. Ja die zijn er wel, maar niet open.

Woensdag 10 januari. Torremolinos
Daar zij we bijtijds, dus gaan we met het treintje naar Plaza Mayer om tapas te eten. Helaas de tapas zaak is dicht, en zo te zien niet alleen vandaag. We eten iets in het restaurant ernaast, maar het kan er niet aan tippen. Teleurgesteld gaan we terug naar de camping, waar we op de laatst beschikbare plaats staan, ook niet de beste dus. Morgen maar weer verder.

Donderdag 11 januari Tarifa
We doen eerst boodschappen en rijden dan over de snelweg richting Marbella. We lunchen onderweg en besluiten dan door te rijden naar Tarifa. Morgen nog mooi weer en dan een dag regen. We gaan naar de camping, waar we ook de eerste keer waren, toen we in Tarifa waren. Aan het strand met zicht op de straat van Gibraltar en Tanger. Heerlijk weer hier. Koud windje maar mooi. Surfers, paardrijders op het strand.
Vrijdag 12 januari. Mooi weer, koude wind, we gaan op de fiets naar Tarifa, en dat blijkt een aardig plaatsje. Langs de boulevard, haven naar het Fort, van waaraf je een mooi zicht hebt op de Straat van Gibraltar. We lunchen met baby squid en een biertje.
Zaterdag 13 januari. Vandaag bewolkt, er wordt ook wat regen verwacht, maar vooralsnog droog, strandwandeling en lekker lezen. We zijn allebei een beetje grieperig. Rustig aan dus..

Dieke

Allereerst veeeeel beterschap!! Hopelijk vertrekt de griep zeeeeeeeer snel!
Wel heerlijk relaxt zo al met al hè! En weer veel gezien en gedaan!
Mooie foto's ook!! Ga lekker dóór met genieten!! Doeiiiiiiiii !

Tjitske en marcel

Beterschap allebei