AltijdOnderWeg.reismee.nl

Op zoek naar de zon

Vrijdag 1 december Maastricht
Altijd weer een heel gedoe , alles klaarzetten, zorgen dat je niets vergeet,
alles in de camper stouwen. Maar gezien het grauwe, grijze weer van de laatste dagen, doen we het zeer gemotiveerd en zo vertrekken we uitgezwaaid door Riet, de buurvrouw. Onderweg naar Utrecht zien we heel even de zon, maar al gauw is de lucht weer grijs en vochtig.
Kortom weer om te ontvluchten, indien mogelijk snel.
We gaan eerst naar Lexmond, een kopje koffie drinken bij Angelique en Lex, daar kunnen we ook water tanken en rijden dan in de spits naar het zuiden.
Het valt mee met de drukte. We gaan naar de camperplek Maastricht Marina, het is al donker als we aankomen

Zaterdag 2 december. Matton-et-Clemency
Koud, vochtig weer. Maar een heerlijke camperplek bij de haven.
We rijden om 11.00 België binnen en dan begint het zonnetje te schijnen.
Door Luik heen en dan de Ardennen in, waar vannacht sneeuw is gevallen en met het zonnetje erbij wanen we ons op wintersport. Koffietstop en dan door naar Bertrix, waar we op het pleintje bij de kerk lunchen.
Rond drieën bij Harry en Anneke. Lekker bijpraten en in Chaspierre kunnen we nog net even van het uitzicht genieten, alvorens lekker te gaan eten.

Zondag 3 december Langres
Het sneeuwt en het is behoorlijk fris, maar we gaan bij Harry en Anneke ontbijten, een zondags ontbijten met een eitje. De houtkacheltjes snorren
en het is hier goed toeven.
Na de uitgebreide koffie, ver trekken we, toch nog behoorlijk wat sneeuw op de weg, voorzichtig maar. Het is nog een flink stuk vóór we op de snelweg zijn en we lunchen eerst nog op een mooie P in de sneeuw. De snelweg is schoon, hoewel er uit voorzorg al gestrooid wordt. Straks maar eens de weersverwachting bekijken
We besluiten naar Langres te rijden, een mooie oud middeleeuws plaatsje, waar we rond 17.30 aankomen. Klein wandelingetje voor een frisse neus.
Morgen Langres bekijken.

Maandag 4 december. Montbrison
Helaas, flinke mist als we wakker worden, het zit potdicht hier. Nou dan heeft het niet zoveel zin 9m Langres te bezoeken en gaan we maar rijden, kijken of de snelweg schoon is. Na de koffie richting Dijon en inderdaad de snelweg is redelijk te doen. Eenmaal van de snelweg af, blijkt het behoorlijk te waaien, een koude wind die je dwars door je kleren waait.
Rustig op de weg, we rijden door tot montbrison,waar we op de camperplek gaan staan.

Dinsdag 5 december Roche Saint Secret Beconne

Na wat boodschappen en de camper afspuiten (hij is zwart aan de achterkant van de pekel), rijden we naar Yvonne en Pieter en daar is het weer als vanouds, gewoon heerlijk en gezellig. Het is strak blauw en de wind is weg.

Woensdag 6 december Narbonne
Koffie buiten in het zonnetje, heerlijk. Na de lunch vertrekken we weer en spreken af elkaar op 6 april weer te zien. Eerder kan niet, maar we prijzen onszelf gelukkig dat we zo’n leven kunnen leiden. Goede tocht naar Narbonne. Beetje lawaaierig hier langs de weg.

Donderdag 7 december Blanes
Beetje heiig vandaag, maar toch een prima temperatuur, kachel uit en truien idem. We zijn in Spanje. Wandelingetje langs de boulevard.

Vrijdag 8 december
Vandaag een rustdagje, we lopen naar het plaatsje, waar we een kopje koffie drinken. Het regent als we de volgende dag vertrekken, gauw wat meer naar het zuiden.

Zaterdag 9 december Vilanova í la Gertru
Het is lekker rustig op de wegen rond Barcelona, we zijn al snel in Vilanova, waar we ons installeren.
Prima weer, lekker buiten zitten.
Zondag 10 december
Het is prima weer, vannacht heeft het geregend, nu weer oké.
We gaan met de bus naar de stad en gaan pinchos eten op de Ramblas de Pau.
Maandag 11 december
Het regent, maar is niet koud, dit wordt een rustig dagje, lezen, internetten en wachten tot de ACSI kaart per post uit Nederland aankomt.

Dieke

Oh, wat heeeeeerlijk.........aangename temperaturen!.......Mag ik ff jaloers zijn?? Hier code rood!.......grijze lucht en veel sneeuw!! Gniffelen jullie maar !!!
Op tijd aan de kou ontsnapt! Heeeeeeeel fijne tijd verder!
Groetjes, Dieke.

Ineke

Nou hier hebben we een pak sneeuw en code rood om de weg op te gaan. treinen rijden beetje bij beetje. dus lekker binnen blijven. trouwens vandaag maandag dus poetsdag. geniet lekker van de zon en van het lekkere eten!
Groetjes ineke

Ieneke

Jullie bofen maar weer! Het is hier huile n met de hoed op , dat vazngt meer sneeuw! Geniet maar....

Diny Voorhuijzen

Lieve Stans en Ruud. Vanuit een grijs De Meern wens ik jullie prettige feestdagen en een heel goed 2018. Goede reis samen leuk verslag. ???lieve groet Diny.