AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Avignon naar Lauffen a/d Neckar

Maandag 20 maart. Montbrison

Alvorens naar Yvonne en Pieter te rijden, die in la Roche Saint Secret Beconne zijn, rijden we naar Isle sur la Sorgue, daar is een brug over het spoor, waar we niet onderdoor kunnen, en pas als we op het punt staan door te rijden vinden we ineens een mogelijkheid om over het spoor te komen. Wel een eind om door de velden, maar goed. Het wordt hier wel het Venetië van de Provence genoemd, een leuk plaatsje dat in de 12e eeuw is gebouwd op palen in een moerassig gebied. Na een ijsje, en een wandelingetje, rijden we door naar Montbrison, waar een camperplek is. Prima plek en er zijn er hier in het dorp twee, de andere die we de volgende dag nog even aandoen is ook erg leuk bij het voetbalveld.

Dinsdag 21 maart. la Roche Saint Secret Beconne

Tegen koffietijd rijden we naar Yvonne en Pieter, en er valt natuurlijk weer veel te bespreken. Het weer is heerlijk en in de middag maken we een leuk wandelingetje. We eten verrukkelijk, natuurlijk weer een bijzondere maaltijd bereid in de Thermomix.

Woensdag 22 maart

We gaan met z'n vieren lekker lunchen in Grignan, waar een nieuw hotel/restaurant is. Voor de lunch nog even dooor Grignan lopen. De lunch is prima en de dame die ons bedient, super enthousiast. Het weer gaat een beetje betrekken, morgen verwachten ze hier regen. Voorlopig is het droog en zonnig. Dan gaan wij nog maar een wandeling maken, hij wordt iets langer dan gepland, we gaan naar de Tour de Blacon, een ruïne van een oud kasteel. In de avond weer lekker en gezellig bij Yvonne en Pieter en de planning is dat we morgen weer verder gaan, langzaam maar zeker op huis aan.

Donderdag 23 maart Vaugris

Yvonne en Pieter gaan vandaag naar Avignon en wij vertrekken na de koffie richting Grignan, waar we bij de Intermarche gaan wassen, in zo'n grote machine van 18 kg, alle in één keer. Ondertussen lunchen wij en als de was droog is, gaan we weer, het waait behoorlijk! Dat merken we vooral als we dwars op de wind op een parkeerplek staan voor een kopje koffie. We gaan niet te ver vandaag, stoppen in Vaugris, net onder Lyon, waar een prima Camperplek is, tegenover de kerk. Even langs de bakker voor wat lekkers en dan gaat het regenen en onweren, net op tijd terug in de camper!

Vrijdag 24 maart Dole

Het is droog als we wakker worden, maar grijs. Vandaag maar eens een stukje noordwaarts, het weer is daar nu al wat beter. We stoppen in Dole, op een camperplek.

Zaterdag 25 maart Ribeauvillé

Mooi strakblauwe hemel, nog wel veel wind. We rijden voor een deel over de snelweg naar Ronchamp, naar de bijzondere kerk die ontworpen is door le Corbusier. Daarna willen we naar een camping in Eguisheim, en hoewel die op 21 maart open zou moeten zijn, blijkt ie gesloten tot 1 april. Dat is jammer, want het plaatsje in de Alsace is prachtig middeleeuws en ziet er supergezellig uit. Volgende keer dan maar. Nu door naar Ribeauvillé, daar is de camping wel open, maar is het dorp minder aantrekkelijk.

Zondag 26 maart. Bad Liebenzell

Richting Duitsland, stuk over de snelweg. Ruud had een plaatsje omcirkelt op de kaart ooit, daar gaan we heen. Het blijkt niet het plaatsje wat hij voor ogen had, niettemin een prachtig gelegen dorp aan de Nagold (riviertje) met een burcht. We wandelen wat en gaan dan eten bij de Italiaan, prima!!

Maandag. 27 maart. Lauffen a/d Neckar

Vandaag laten we ons leiden door de GPS, snelwegen vermijdend, en daardoor komen we op leuke routes binnendoor. Door de uitgestrekte wijnvelden komen we bij de Neckar, prachtige camperplek met stroom, water en stort en zelfs wifi. En het weer.........ZOMER !!!!

Dieke

Weer een leuke rit zo te lezen....! Gezellig, met Yvonne en Pieter! Hebben die nog een huis in Frankrijk??? Of zijn zij ook trekkende? Het thuisfront nadert.........de boot trekt waarschijnlijk ook....... Goede reis verder! En GENIETEN maar......
Groetjes uit zonnig Nieuwegein!