AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Tavira naar Espiche

Dinsdag 24 januari

Fietsen naar de zee, en lekker langs de boulevard eten. Uitzicht op de bootjes in de natuurlijke haven op een balkonnetje van een prima visrestaurant. Daarna een verrassend fietstochtje over landweggetjes.

Woensdag 25 januari. Moncarapacho

We zitten nog vlakbij de grens en gaan nog even in Ayamonte boodschappen doen, en ons aanmelden voor de tolwegen, of we er gebruik van gaan maken weten we nog niet, maar lijkt ons toch wel handig. Dus nogmaals over de brug over de grensrivier Guardiana en dan het aardige plaatsje Ayamonte in. Lunch bij de haven en nog even een Chinese winkel bezocht. Een soort Action, maar dan tien keer zo groot. Dan terug naar Portugal, naar camperplek Route 66, een wat ongeorganiseerde camperplek, gerund door een Brusselse dame. Ze heeft geen plek meer met stroom, maar dan doen we het maar een dagje zonder. Iedereen staat hier op eigen wijze, alles dwars door elkaar heen, een rommelig geheel. Tussen de paarden, biggen en de daarbij behorende uitwerpselen. Het kost maar 5 euro, maar morgen maar weer verder. Er wordt ook regen voorspeld.

Donderdag 26 januari. Falesía

We zijn al bijtijds op pad, maar zelfs dat is niet vroeg genoeg om bij Motorhome park Falesía een plek met stroom te krijgen, wel zonder. Dat doen we maar, het is vandaag een natte dag, en we hebben hier internet, wasje draaien en wat huishoudelijk gedoe. Een prachtige camperplek, strak geregeld, alles aanwezig.

Vrijdag 27 januari

In de ochtend nog een paar druppen regen, maar daarna breekt de lucht. Aan een Nederlander, die hier in de winter zich plaatsvervangend directeur voelt, vragen waar je hier lekker kan eten. Hij wijst ons de weg en geeft ons een kaartje, waarmee we 10%korting krijgen bij een prima Portugees restaurant. Het wordt een visspies met zalm en garnalen, salade en frites, een lekker toetje met mangomousse en een amandelgebak en koffie. Na de maaltijd een wandeling langs het prachtige strand van Falesía met z'n terrakleurige rotsen. Er staat een flinke wind, dat maakt het geheel zeer fraai, via een steile trap naar het smalle strand en na een wandeling met de rug in de wind weer omhoog en kijken of we het pad naar de camperplek kunnen vinden. Dat lukt, we zijn iets te ver doorgelopen, alles bij elkaar een leuk dagje. En ook nog twee wassen kunnen draaien.

Zaterdag 28 januari Olhaõ

We rijden terug naar Olhaõ, waar we vorig jaar een paar dagen hebben doorgebracht en heerlijk Cataplana hebben gegeten. Eerst boodschappen en dan naar de camping, een hele grote. Op zoek naar een plekje. Men weet hier bij de receptie niet welke plekken bezet zijn, het is een forse wandeling en als ik na een half uur terug kom, vraag ik me af of de plek, die ik gezien heb, inmiddels niet door een ander is bezet. Nou ja, beetje vreemde gang van zaken, maar we vinden een plek onder de pijnbomen. Op de fiets naar de boulevard, het is erg druk, want er is markt vandaag. Morgen gaan we lekker uit eten.

Zondag 29 januari

We gaan per fiets het Parque Natural Ria Formosa bezoeken, prachtig natuurgebied met een leuk uitgezette wandeling cq fietstocht langs de getijdemolen, en het vogelgebied. (doet een beetje denken aan de wadden) Daarna dus de Cataplana, een visschotel, bij restaurant Ria Formosa, aan de boulevard, lekker. Het is zondagmiddag, dus de tent zit boordevol. Gezellige kakofonie met al die Portugese families, die lekker uit eten zijn.

Maandag 30 januari Espiche

Boodschappen en dan naar Alvor, waar we vorig jaar in een hotel hebben gezeten. We vonden het een aardig plaatsje en willen nog wel wat wandelen daar. De camping aldaar gaan we proberen, het is er behoorlijk vol en de weinige plekken die nog vrij zijn, zijn onder de bomen, morgen regen voorspeld, dus we gaan maar verder, kijken of de camperplek hier wat is. Nou dat is een grote modderpoel. We rijden er snel overheen, en vertrekken dan net zo snel weer. We rijden nog tot kilometers verder de klei van de banden afspringen. Door naar Lagos, daar is een mooie camping.

Dieke

Dat klinkt weer allemaal heeeeeeeeerlijk vakantieachtig!
Strak blauwe luchten op de foto's.......ja, regen fotografeer je niet......hihihihi......
Ga lekker verder met dubbel en dwars genieten!????????????????????
En DANK weer voor het meereizen!
Groetjes !????????????????????