AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van VilaJoiosa naar Tavira Portugal

Donderdag 12 januari Totana

Vandaag maar weer eens verder, mooi weer, lekkere temperatuur, 17 graden. We gaan naar Totana vandaag, als we het pad opdraaien worden we verwelkomd door Mandi en Marianne, die vandaag uit Oliva zijn komen rijden, wat grappig! Wij verbaasd, zij verbaasd. Het is heerlijk buiten, dus we drinken in het zonnetje een glas wijn. Gezellig. Mooie plek.

Vrijdag 13 januari

Met z'n vieren gaan we eten bij een restaurant hier in de buurt, een heel menu, compleet met wijn, soep, salade , hoofdgerecht en een overheerlijke almond cream toe en tot slot een kop koffie voor de somma van 44 euro voor 4 personen. Daarna kunnen we gaan uitbuiken. In de nacht waait het erg hard, de camper staat te schudden op z'n wielen.

Zaterdag 14 januari

De weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn niet zo heel geweldig, het gaat kouder worden, dus wij gaan weer terug naar de kust morgen. M en M gaan van hieruit via Sevilla naar Portugal. Ook in de ochtend waait het nog hard en is het frisjes. Maar de middag is het weer heerlijk buiten zitten. In de middag eens stukje fietsen, paar boodschapjes doen en nog een gezamenlijk glaasje wijn tegen de avond.

Zondag 15 januari Cabo de Gata

Er moet een nieuwe camperplaats zijn bij Cabo de Gata, die hoog gewaardeerd wordt. Als wij er aankomen, is het erg druk en aangezien we geen zin hebben om opeengepakt te staan, rijden we door naar los Escullos een paar kilometer verder. We zijn daar al eerder geweest. Prima plek, we maken een wandelingetje en houden een rustig middagje, en eten in het restaurant.

Maandag 16 januari. Torrox

De navigatie is ermee opgehouden, dus dat wordt ouderwets kaartlezen. We rijden naar Nerja, een mooi wit stadje, heel mondain, zo te zien met vele restaurants. Overnachten doen we in Torrox, op een camping met achterstallig onderhoud. Het weer is nog steeds prima.

Dinsdag 17 januari. Torremolinos

De navigatie doet het weer na een rest en zo rijden we naar Torremolinos , waar we twee jaar geleden ook hebben gestaan. Treintje naar Plaza Mayor en lekkere pinchos eten. Frittata met Serano ham, bladerdeeghapje met tonijn, gamba's met pepers en knoflook, zalm met verse kaas, gefrituurde vis en garnalen met sausje, gebakken camembertje met rode vruchtensaus. Hmmm en nog steeds prachtig weer, alleen veel wind. Benieuwd wat het morgen wordt, er wordt wat regen verwacht hier. Lekker boek lezen dan.

Woensdag 18 januari

Bewolkt en een stuk frisser, wasje draaien, boek lezen. In de avond begint het te regenen en ook de volgende ochtend regent het nog. We blijven nog maar een dagje, overal elders is het ook wat minder vandaag.

Donderdag 19 januari. Malaga

Vandaag naar Malaga met de trein, lekker lunchen (Koude amandelsoep met mango en tempura garnalen). Dan een wandelingetje door het centrum, het is koud en winderig, dus niet te laat weer terug naar de camping.

Vrijdag 20 januari. Tarifa

We gaan weer verder vandaag, de zon schijnt weer en we gaan naar Tarifa, we maken nog een tussenstops om van het uitzicht op Afrika te genieten. We stoppen bij een camping aan de kust, wandelingetje naar de zee, en we kunnen weer buiten een glaasje drinken.

Zaterdag 21 januari. Chipiona

Onze camperburen zijn gisteren uit Chipiona gekomen en vonden dat erg mooi. We gaan het bekijken. Het is even zoeken, maar uiteindelijk vinden de de plek, vlakbij de haven en het centrum van het vriendelijke, goed uitziende plaatsje. Een lekkere lunch aan het strand, uit de wind in de zon, bij Casa Luiz en dan een wandeling naar de vuurtoren langs de boulevard.

Zondag 22 januari. Sevilla

Langs de delta van de Guadalquivir en het nationale park Doñana. Een wonderlijk vlak en af en toe beetje glooiend landschap, on-Spaans. We gaan naar Sevilla, camperplek midden in de stad, behalve stroom en water geen voorzieningen, dus we zullen eerst even ergens vuil water moeten lozen. Onder Sevilla is er een, maar daar moeten we wel voor omrijden. Prachtig weer, 20 graden, we zijn al vroeg in de stad, eten eerst een broodje en lopen dan wat door het zondagse centrum, allerlei straatartiesten zijn bezig. Een flamenco danseres in vol ornaat begeleid door twee muzikanten danst er en ernaast haar 'oma' in haar Jansen en Tilanus. Ook zij heeft ongetwijfeld vroeger zeer goed de flamenco gedanst, alleen in deze outfit, ziet het er en beetje vreemd uit. Gezellige sfeer in de stad, we wandelen langs de Gualdaquivir terug naar de camper, die op de parkeerplaats staat, die uitkijkt op de rivier.

Maandag 23 januari Portugal Tavira

Heerlijk weer, rond het middaguur rijden we Portugal binnen en parkeren de camper in de buurt van Tavira. Rustig middagje. Heerlijk weer, rond het middaguur rijden we Portugal binnen en parkeren de camper in de buurt van Tavira. Rustig middagje.

peter en jeannette

Wat heerlijk allemaal. Het water loopt in de mond bij het lezen van jullie verslag. Heel veel plezier nog.

Dieke

Klinkt allemaal superdesuper!! Met 4 personen eten voor €44.......ongelofelijk!!! Hoeveel kilo zijn jullie al aangekomen.....hihihihi...... Spaanse tijd voorlopig voorbij....veel plezier in Portugal!

tjitske

Mooi weer lekker jullie treffen het hier is het koud brrrrr trouwens mooie foto,s groetjes uit het koude erica