AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Oliva naar La Vila Joiosa

Vrijdag en zaterdag Oliva

We fietsen beide dagen en genieten van de rust en het geluid van de branding.

Zondag 8 januari. Calpe

Rond het middaguur rijden we via een mooie slingerende weg naar Calpe, waar we door smalle steile straatjes worden gedirigeerd op weg naar de camperplek. We krijgen het laatste plekje toegewezen. Het is een prima plek, supermarkt nabij, eethuisjes, boulevard,alles op loopafstand. De campers staan echter hutje mutje, ok voor een nachtje, morgen maar weer weg. We eten bij een Italiaan, vlakbij. En we kijken het EK schaatsen.

Maandag 9 januari. La Vila Joiosa

Na de boodschappen, rijden we naar de parkeerplaats van de Penyal d'IFach, het schiereiland waar de rost van Calpe op ligt. 332 meter hoog. Mooie wandelroute, alleen na het tunneltje wordt het echt klimmen met touwen langs de rotswand, zonder onze wandelschoenen beter om maar niet verder te gaan. We zitten al heel hoog, en de uitzichten zijn geweldig.

We lopen weer op ons gemakje terug en rijden dan naar Vila Joiosa, waar de eerste camping er erg druk uitziet en de tweede Imperium (net nieuw eind 2016) wat minder, daar gaan we dus staan. Mooi plekje met uitzicht op de bergen. En uitstekende faciliteiten.

Dinsdag 10 januari

Vandaag 3 maanden getrouwd, dus dat moet gevierd en we gaan lunchen aan de boulevard van Vila Joiosa, een leuk stadje met prachtig gekleurde geveltjes en een leuke oude stad met smalle straatjes. Het is half bewolkt vandaag en er is best veel wind. Lekker rustig dagje.

Woensdag 11 januari

Vannacht heel veel wind, en in de ochtend is de hemel schoongewaaid, maar de wind is er nog bij vlagen. Mooi helder weer. Vanmiddag gaan we een bezoek brengen aan de chocoladefabriek hier....

Dieke

Allereerst gefeliciflapsteerd met jullie 3-maandige huwelijksfeest!!! Vast een heeeeeeel gezellige dag van gemaakt! Mooie foto's!....en weer een prachtig verhaal!
Zijn jullie uit de bol gegaan met de chocola??????
Fijne reis verder!
Groetjes!

Elza

Gefeliciteerd hoor. Maar volgens mij zijn jullie het al iedere dag aan het vieren. Het is weer meegenieten. Veel plezier nog. Liefs