AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Peñiscola naar Oliva

Zaterdag 31 december. Peñiscola

We fietsen voor de lunch naar de stad en gaan daar bij Punto del Mar eten, gisteren gezien dat ze daar allemaal lekker verse vis hebben. Wij nemen mosselen en kleine inktvissen met salade en frietjes Mmm. Rustige avond, en nauwelijks enig geknal, we slapen er bijna doorheen.

Zondag 1 januari. Oropesa del Mar

We rijden naar Oropesa, op zoek naar het beginpunt van de Via Verde, een fietspad over een oud spoortracé. Na 6km fietsen richting naar het beginpunt van de route, besluiten we terug te gaan, morgen maar eens vanuit Benecassim proberen. Langs de kust terug en bijtijds naar bed.

Maandag 2 januari. Benecassim

We hopen een tankstation met lpg te vinden, helaas, morgen langs de A 7 waarschijnlijk. We vinden de camping (Azahar) die aan de Via Verde ligt, leuke rustige, mooi gelegen camping .In de middag fietsen we de route, leuk door tunneltjes en met mooie uitzichten over rotsen en zee tot Oropesa en dan terug.

Dinsdag 3 januari Betera

We rijden een stukje richting Valencia, morgen willen we naar Alcala del Júcar en weer terug naar de kust, er zijn daar geen echte leuke plekken in de buurt, dus het wordt een heen en weertje. Mooie plek hier, alles goed verzorgd. In de bar hier kun je eten, we gaan eens kijken. Nou, het is helemaal in orde. Zelfgemaakte frietjes, gamba's a la Plancha en een lekkere salade, goede wijn. En als toetje een zelfgemaakte appeltaart met ijs en kersensaus Mmm. Voldaan stappen we om 21.30 in bed en worden de volgende morgen om 09.00 wakker. Dat is pas slapen.

Woensdag 4 januari. Teresa de Cofrente

We vertrekken op advies van de eigenaar van de camperplek naar Paterna waar een tankstation is voor LPG, dat klopt. Alleen we kunnen de slang niet aangesloten krijgen, de man van het tankstation ook niet, tot Ruud met een andere universele nippel aankomt en daar kan hij dan wel weer een andere nippel opzetten en zo lukt het toch om gas te tanken. Over een mooie weg rijden we naar Alcala del Júcar, een prachtig in een kloof gelegen stadje met kasteel, verrassend. We kijken wat rond en maken foto's en rijden dan door naar Ayora, hier vlakbij woont Jetty, de zus van Ruud met haar man Gerrit. In Teresa de Cofrente. We bellen ze, ze zijn thuis en we gaan even bij ze op bezoek.

Donderdag 5 januari. Oliva

Na de koffie bij Gerrit en Jetty, naar Ayora, daar lopen we wat rond en drinken op een terras nog een kopje koffie met Jetty en vriendin Christina. We gaan vandaag naar een plek waar we al eerder gestaan hebben, bij Oliva aan het strand. De strandplekken zijn bezet, maar we vinden een ander prima plekje. Even een paar dagen rust hier. Morgen is het Driekoningen en dat is hier een nationale feestdag, alles is dan dicht.

Dieke

Ha globetrotters!
Allereerst nogmaals de allerbeste (reis)wensen voor het nieuwe jaar! Wat klinkt 't allemaal super.....lekker eten,
mooie fietstochten, familiebezoek, lange nachten......
Ga maar heeeeeeeerlijk door met genieten!
Groetjes, Dieke.

Auke

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Wat leuk om op deze manier deelgenoot te zijn op jullie reizen. Het is goed toeven daar, geniet er maar goed van. Gr

ineke

De beste wensen voor een gezond en gelukkig 2017!
Weer genieten jullie! Lekker eten! Snoepen en wijntjes!
En veel mooie plekjes bezoeken! Hier vandaag eerste laagje sneeuw en gladheid. Had nog een tulband over, niet goed voor de lijn, maar de zwanen en de eendjes vonden het wel lekker! groetjes ineke

spiek

Nog de allerbeste wensen voor 2017 en veel plezier!

Peter en Jeannette

Wat een heerlijk leven. Het enige waar jullie je druk om hoefde te maken was LPG ;)
Gezellig dat jullie bij Jetty en Gerrit zijn geweest.
Fijne reis verder.