AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Raehr naar Aarhus (Marselisborg)

Maandag 13 juni Frederikshavn

Eerst naar Hanstholm, naar het Bunkermuseum, zeer indrukwekkend en dan via kleine weggetjes naar Løkken, even naar het strand, boodschappen en dan door naar Fredrikshaven, waar we weer neerstrijken bij de jachthaven. Heerlijk gegeten bij het restaurant daar, een heerlijk visbuffet. Top.

Dinsdag 14 juni. Voersa

Rustig aan vanochtend, het is koeler en geheel bewolkt. Tijd om de camper even schoon te maken. Rond het middaguur rijden we richting Skagen, Grenen, het uiterste noordoostpuntje van Denemarken. Het is er superrustig, we lopen wat langs het strand en drinken een kopje koffie, daarna door naar de haven, waar enorme vissersschepen en jachten bij elkaar liggen.

Iets ten zuiden van Skagen ligt de Tilsandene Kirke, een kerk die helemaal door zand is ondergewaaid en waarvan alleen nog de toren boven de grond uitsteekt. Als we terug zijn in de camper, begint het zachtjes te regenen. We gaan kijken bij de camperplek in Sæby, een aardig dorp, maar de camper plek is een beetje desolaat, we rijden langs de kust verder naar het zuiden en komen dan bij Voersa, een heel klein haventje met camperplek, ook desolaat, maar met uitzicht op zee. En het regent nog steeds een beetje, we blijven maar staan. Het is ook wel afgekoeld, we hebben zelfs even de kachel aanIn de avond en nacht gaat het flink waaien en regenen.

Woensdag 15 juni Mariager

Gelukkig is het weer droog, nog wel wat bewolkt, we doen het rustig aan, wandelingetje langs het kleine haventje, waar bijna alleen visbootjes liggen.

Dan rijden we naar Hals en het zonnetje komt al weer een beetje door, temperatuur loopt op. Even door Hals gelopen en toen de pont genomen naar Egense. Aan het water daar lunchen we met lekkere verse broodjes. We rijden langs de kust naar Dokkedal, even afslaan naar het mooie stukje hoge duin hier, waa parapenters bezig zijn en dan verder via Als naar Mariager. De lucht boven het Mariager fjord is donker en aan het eind valt er een lichtstraal doorheen. Mooie luchten dus. We stoppen in Mariager en dan begint het echt te hozen.

In de avond kunnen we nog wel een stukje langs het fjord lopen.

Donderdag 16 juni Bonnerup

We rijden naar Bonnerup, eerst naar Udbyhøj waar we met de pont de Randers fjord oversteken, er komt net een groot schip de fjord uit.Af en toe een paar spatten, we vinden een prima plek weer bij de jachthaven, mooi uitzicht aan het strand.Opvallend hoe weinig boten er in de havens liggen. De vakanties zijn hier nog niet begonnen, maar ook weinig buitenlandse schepen.

Vrijdag 17 juni Elsegårde

Via Greena waar we boodschappen doen, via een lieflijke route richting Ebeltoft, waar we neerstrijken op een terrassen camping aan het Kattegat. Het weer is helemaal opgeknapt, zonnetje erbij en de buien zijn vertrokken.Morgen weer eens een stukje fietsen, en een bezoekje aan Ebeltoft.

Zaterdag 18 juni Elsegårde

Vannacht harde wind, en die blijft. We gaan een tochtje op de fiets maken, eerst naar Øer, aan het zuidpuntje van dit schiereiland en dan door naar Ebeltoft, met z'n schattige oude centrum. Terug in de camper genieten we weer van het mooie uitzicht dat we hebben op het Kattegat, af en toe grote schepen die langsvarende en af en toe zeilers.

Zondag 19 juni Marselisborg ( Aarhus )

We willen een beetje hier in de buurt blijven in de hoop dat de schakelaar voor het trapje e.d.d. arriveert. We rijden weer door het prachtige Mols Bjerge gebied en stoppen in Nappedam voor de lunch. Prachtig weer, nog steeds veel wind, maar nu uit het noordwesten. Vanmiddag naar het Aros museum in Aarhus. De camper daar parkeren gaat niet, er is vandaag een halve marathon gelopen hier, alles is afgezet. We rijden dan maar door naar Marselisborg en gaan in de avond een hele, lekkere hartige crêpe eten.

Dieke

DANK weer voor het meereizen! Al met al best redelijk weer, zo te lezen! Hier heeft 't vandaag echt de HELE dag geregend....en af en toe ook hard! Zat middenin een forse bui.....op 't fietske.....nat tot op 't vel!! Gelukkig niet koud.... Hoop dat de schakelaar gauw arriveert! Goede reis verder! Lekker verder genieten! Natte groet uit N'gein!????????????

Peter en Jeannette

Wat geweldig dat jullie zo genieten van de omgeving en van het Heerlijke eten ;) Nog een fantastische reis toegewenst. Zit met smart te wachten op het volgende verslag. Heerlijk dat we zo met jullie mee mogen genieten

ditte

Hee Stans en Ruud,

Historische 'brexit'-dag !!! Too bad...

Genietze hoor, fijn dat het allemaal zo goed gaat.

Xd.