AltijdOnderWeg.reismee.nl

Berdorf

Zondag 8 maart
We rijden over binnenweggetjes richting Auxerre, het is weer een mooie dag en heel rustig op de weg. We genieten van het glooiende landschap. Rond 15.00 gaan we op zoek naar een camping. Die blijkt hier in de buurt te zijn, een camping a la ferme. In Eaux Puisseaux. Heel rustig , kunnen we in de zon zitten tot de avond begint te vallen en dan zien we tientallen kraanvogels overvliegen. Ik herinner me, dat die hier ergens in de buurt foerageren. Even opzoeken op internet, Lac de Der.
Maandag 9 maart
De navigatie stuurt ons alsmaar binnendoor, nou ja, we moeten nog boodschappen doen en onder Troyes, zit een groot winkelcentrum. We zijn op weg naar Reims, maar besluiten toch langs het Lac du Der te gaan, het is nu de tijd dat de kraanvogels trekken en de kathedraal van Reims blijft nog wel even staan, denken we. We vinden rond 16.00 een mooie camperplek bij het meer Chantecoq. Het is een heel rustige dag, geen wind en je hoort de groepen kraanvogels al aankomen. 'S Avonds nog een wandelingetje over de dijk langs het meer.
Dinsdag 10 maart.
Via Bar le Duc, waar we boodschappen doen, rijden we naar Verdun, waar we een bezoek brengen aan het Ossuarium, een indrukwekkend monument voor de eerste wereldoorlog. We bekijken er een film en rijden dan door naar Stenay, waar we een mooi plekje vinden aan de Maas, bij de lokale jachthaven.
Woensdag 11 maart
We rijden om 10.00 al richting Luxemburg. Mooi weer, beetje veel vrachtverkeer op de lokale wegen, maar een mooie route naar Berdorf. Ruud is hier al een aantal malen geweest, voor mij is het nieuw en zeer verrassend (klein Zwitserland).
We lunchen en gaan dan een wandeling maken door het mooie gebied.
Wat een prima plek om een bijna laatste stop op deze reis te maken

Angelique

ontzettend leuk om te volgen!

Dieke

't Thuishonk lonkt.....! Wat hebben jullie veel gezien en gedaan!! Leuk, die kraanvogels, soort earthflight! Maar dan in 't echt ipv op tv! Hoe is 't met Ruuds schouder???
Succes met de laatste reisloodjes!
Groetjes!

ineke

Gelukkig waren het kraanvogels want als het ooievaars geweest zouden zijn weet je niet met wat je nog thuiskomt.
Mooie reis, groetjes