AltijdOnderWeg.reismee.nl

Vervolg Barcelona

Dinsdag 24 februari

Fris vandaag, lekker uitslapen. We maken een wandelingetje,maar het is vandaag echt fris, harde wind. 'S Avonds eten we in het restaurant van de camping en dat is helemaal prima.
Woensdag 25 februari
Vandaag rijden we, na boodschappen te hebben gedaan, via een mooie kustweg naar Castelldefels, vlakbij Barcelona.
Rob en Agnes komen vandaag aan met het vliegtuig en zij logeren bij een neef die hier is Castelldefels woont. Ze blijven ook een week hier in Barcelona.
Het is vandaag weer helemaal lekker weer. In de middag kunnen we dan ook buiten zitten.
Rond zes uur zijn ze bij ons voor een borrel, een gezellig weerzien.
Donderdag 26 februari
Rob en Agnes hebben de auto van neef Geert Hein (Winnie) kunnen lenen en halen ons om 10.00 op aan de overkant van de weg. Ze hebben via internet tickets gekocht voor de Sagrada Familia van Gaudi, maar eerst drinken we een kopje koffie. Dan een indrukwekkend bezoek aan de kerk en we kunnen ook in de torens. Een wonderlijk geheel van natuurlijke vormen, prachtig lichtspel. Zeer de moeite waard. We lunchen wat en gaan dan met de auto naar de kathedraal, lopen over de Rambla richting haven en dan via de Mercado Central weer terug naar de Placa de Catalunya, waar we een drankje gaan drinken en wat eten. Daarna brengt Rob ons helemaal veilig en rustig weer terug naar de camping, spelletje poker en een kopje koffie.
Mooie dag!
Vrijdag 27 februari
10.30 staat onze geweldige chauffeur weer aan de overkant van de straat. We rijden naar het centrum en parkeren dan de auto bij de kathedraal, lopen naar het Casa Milà van Gaudi, drinken er koffie op het terras. Zelfs de gebakjes zijn in Gaudi stijl. Er staat een rij wachtenden voor en de entreeprijs vinden we erg hoog, verder naar het Casa Batlló dan maar, ook daar hetzelfde verhaal.
Dan gaan we maar naar parc Güell, maar daar kunnen we de auto niet kwijt. We rijden weer naar het centrum, waar we wel parkeerruimte vinden. Ondergronds weliswaar, maar meer dan voldoende plek. We gaan eten bij de Mercado, waar heerlijke eettentjes bij zijn. Gewoon aan lange tafels, heerlijk verse dingen.
Dan gaan we kijken bij het Palao de la Musica, een prachtig gebouw in dezelfde modernistische bouwstijl als die van Gaudí en daarna naar het Museo d'historio de la Ciutat, waaronder zich een ondergrondse Romeinse stad bevindt. Daarna mogen we nog even de cathedraal Santa Eulàlia binnen en dan gaan we per auto richting arena. De arena, bij de Plaza Espanya is helemaal omgebouwd tot een winkelcentrum en bovenop zijn allemaal eettentjes. Het is inmiddels donker en de fonteinen van het Palao Nacional zijn prachtig verlicht en vanaf de arena is dat mooi te aanschouwen.
We eten een lekkere pizza en gaan dan de auto weer opzoeken en richting camping, waar Rob ons voor de deur afzet. Voldaan stappen we al spoedig ons bed in.
Zaterdag 28 februari
Lekker uitslapen, Ruud heeft last van zijn schouder, en Anna gaat morgen weer naar Nederland terug. We maken er vandaag een rustig dagje van, even een wandelingetje naar de kust.
Zondag 1 maart
Rond het middaguur brengen we Anna weer naar de airport en als we terugkomen, krijgen we bericht van Rob en Agnes dat zij uitgebreid lunchen en dus niet vanavond met ons eten. In de avond komen ze langs om nog een spelletjes poker te spelen.
Maandag 2 maart
Agnes komt ons halen en we gaan eerst langs bij de neef waar zij logeren, die even met ons naar de apotheek gaat voor advies over medicatie voor Ruud zijn schouder. Daarna gaan wij naar Sitges via de kustweg en neef Winnie komt daar hardlopend naartoe, 24 kilometer in 3 uur en 10 minuten door de bergen, nee over de bergen. Hij is zelf niet erg tevreden over zijn prestatie.
Wij hebben dan al koffie gedronken, een beetje door het stadje gelopen en wat geluncht. Samen eten we daarna ook nog wat en dan rijden we weer terug naar Castelldefels.
Rustige avond en morgen vliegen R en A terug en gaan wij weer en route richting Nederland.
FOTO'S VOLGEN

Dieke

Ha pokeraars!!
Wist niet dat jullie dat speelden!! Hihihi!!
DANK weer voor het meereizen! Allemaal superleuk!
Hopelijk gaat 't beter met Ruuds schouder!! Goede thuisreis verder!
Groetjes!

angelique

Goede terugreis

ineke

Niet beroofd dus! Prachtige stad!
Groetjes Ineke

Rob & Agnes

Wij vonden het ook heel leuk!!!