AltijdOnderWeg.reismee.nl

Sevilla

Maandag 19 januari

Na de koffie, vertrekken we. Het is zwaarbewolkt bij vertrek, maar na een uurtje schijnt de zon en zo blijft het ook de hele dag. We rijden over de snelweg naar Sevilla, eerst op zoek naar een camperplek, maar die bevalt ons niet. Dan op zoek naar een supermarkt, we rijden we een rondje door zeer smalle straatjes. Zo zien we al een deel van Sevilla. Ook vinden we een tankstation met LPG.
Dan nu toch maar een camping zoeken, morgen nog een regenachtige dag is de verwachting en daarna weer goed weer. Het wordt camping Villsom bij Dos Hermanas, net onder Sevilla.
Dinsdag 20 januari
Een dag met veel regen, tegen de avond wordt het droger en lopen we even naar de Carrefour (grote supermarkt) en verder hebben we internet, dus we amuseren ons wel.
Woensdag 21 januari
Vandaag droog en goed weer, nog wel frisjes. Met de bus naar de Avenida de Portigal, drinken een kopje koffie met tapas tegenover hotel Alfonso en dan lopen we naar de kathedraal. Op de plek van de immense kathedraal was vroeger een moskee, die helemaal is gesloopt in 1401 en alleen de Giralda toren is nog over. Die beklimmen we om van het uitzicht over Sevilla te genieten. In de kathedraal is een groot praalgraf voor Columbus, maar we begrijpen dat het niet helemaal duidelijk is waar hij begraven ligt, hier of in de Dominicaanse Republiek.
Na een korte wandeling door de smalle straatjes, pakken we de hop on, hop off bus en doen de hele rit, waarbij we ook door de wijk Triana komen, waar we gisteren bijna klem zaten met de camper.
Morgen de Real de Alcázar en de Metropol Parasol.
We pakken de bus terug naar Dos Hermanas.
Donderdag 22 januari
De bus naar Sevilla, we lopen naar de Real Alcázar, maar voordat we naar binnen gaan eten we nog een paar tapas in een leuk cafeetje bij de cathedraal. Dan naar de R. Alcázar, een indrukwekkend geheel van paleizen en tuinen, waar je rustig een hele dag kunt vertoeven om alles te bekijken.
Dan een kopje koffie en een ijsje bij de Italiaan. En dan weer de hop on hop off naar de plek waar de Metropol Parasol gebouwd is, een overkoepeling van de Plaza de Encarnacíon, een vreemde constructie, waarop een wandelweg is aangelegd. Het is een ontwerp van ene Jürgen Mayer, boven een archeologisch museum met Romeinse opgravingen.
Van bovenaf heb je een prachtig uitzicht over de stad. We zien ook dat we de weg terug rustig kunnen gaan lopen, de kathedraal is vlakbij, zo lijkt het. Door leuke smalle straatjes, wandelen we weer terug naar de Avenida de Portigal, waar we de bus weer pakken naar Dos Hermanas.

Dieke

Hoihoi!
Dank weer voor het meereizen!! Wat doen / zien jullie veel he! Helemaal super! Ga zo door!
Groetjes, Dieke.

Laurence

Wat maken jullie een prachtige rondtocht.
Veel plezier en geniet van het vervolg.
Hartelijke groet, Laurence

Spiek

heerlijk, geniet ervan ????