AltijdOnderWeg.reismee.nl

El Torcal en door naar Ronda

Maandag 12 januari

De eigenaar van de camping geeft ons de tip om, als wij naar Ronda gaan, eerst via Antequera te rijden, volgens hem is dat zeer de moeite waard. We gaan eerst boodschappen doen, maar daarna kunnen we de weg niet op die we willen, we worden teruggestuurd. De omleidingsroute die wordt aangegeven leidt door smalle straatjes en nog smallere boerenweggetjes. Op een bepaald moment wordt zelfs aangegeven, géén voertuigen breder dan 2 meter..... .?
Na een half uurtje komen we gelukkig toch weer bij een grotere weg.
We rijden door een dor, wat stoffig landschap met links en rechts olijfboomgaarden.
Antequera binnerijdend komen we langs de arena, even binnenkijken natuurlijk, om te zien waar de stieren worden gepest.
Dan door naar Parque Natural El Torcal, een mooie slingerweg omhoog en ineens bevinden we ons in een onwerkelijk landschap met prachtig gesteente. We stoppen bij het bezoekerscentrum en maken een leuke wandeling. Plotseling staan we oog in oog met een aantal gemzen. Het wordt wat frisser en de laag hangende wolken omgeven de rotsen, prachtig.
We drinken een kopje koffie in het bezoekerscentrum.
De man bij de informatie blijkt een Nederlander, die nog wat tips geeft (camperplek in het dorp en leuke route naar Ronda) en dan gaan we weer naar beneden, goede GOP plek in het stadje, waar al vier andere campers staan.
Dinsdag 13 januari
Als wij wakker worden, zijn alle andere campers allemaal al vertrokken. We rijden naar de Dolmen, oude grafheuvels waarvan zich er hier drie bevinden, vlak bij elkaar.
Dan richting Ronda, we pakken een secondaire weg, als we stoppen voor koffie, zien we hoog in de bergen de adelaars rondcirkelen.
Een mooie route met zeer verzorgde boomgaarden. Mooi asfalt, rechts keurig geharkt en links keurig gemaaid, een 9+, zou Rob zeggen.
We zijn al om half drie op de camping even buiten Ronda, heerlijk in het zonnetje een boterhammetje en het verslagje bijwerken.

Ineke

Nog steeds lekker weer bij jullie! Heeeerlijk!
Groetjes Joep en Ineke

marcel en tjitske

Hier regent het al een paar dagen hardewind en veel regen de tuin liggen dikke plassen water wil ook de zon geniet van jullie reis heerlijk gr van ons

Dieke

Heerlijk.....mooi weertje.....veel om te zien.....wat wil een mens nog meer! Lekker dooooooorgaan met genieten!
Groetjes!

Arent

Spanje is geweldig land voor bezoekers en glukkig
zijn jullie die bezoekers!

Ik probeer je te volgen met behulp van Google Street view, maar dat is lastig zonder straatnamen en huis nummers.
Zojuist heb il in Ronda op een brug gestaan boven de El Tajo Grot (canyion), maar je niet gezien!?
Ik blijf het volgen, goede reis,
Arent