AltijdOnderWeg.reismee.nl

Granada

Vrijdag 9 januari

Rond het middaguur vertrekken we richting San Miguel de Cabo de Gata, langs de 'Salinas' de zoutmeren, waar de flamingo's staan. We rijden door tot La Fabriquilla en keren dan om, lunch bij het observatie punt (flamingo's)
Over de A 7 met links en rechts de 'plastic Costa' van Alermería ( onafzienbare rijen plastic kassen, waarin de courgette, komkommers en tomaten worden gekweekt.
Bij Mortril is de navigatie even helemaal de weg kwijt, met allemaal nieuwe stukken snelweg, maar uiteindelijk vinden we toch de mooie pasweg die naar Granada gaat.
We vinden een camping in La Zubia, van waaruit we morgen het Alhambra en de andere bezienswaardigheden van Granada kunnen gaan zien. Bus stopt vóór de camping.
Zaterdag 10 januari
We gaan met de bus de stad in en lopen dan verder naar de Plaza Nueva. Onderweg bezoeken we de enorme kathedraal. Witte zuilen met een enorm dakgewelf, twee prachtige 18e eeuwse orgels orgels en het mooie, ronde hoofdkoor.
We gaan met een busje naar boven naar het Albayzin, een gezellige Moorse wijk. Van hieruit heb je op het Mirador. Er wordt gezellige muziek gemaakt en veel gerookt.
We lopen weer door de kleine steegjes naar beneden en drinken nog wat op een terrasje. Dan terug naar de bus, die ons in een kwartiertje terugbrengt naar de camping.
Morgen het Alhambra!
Zondag 11 januari
In de middag gaan we met de taxi naar het Alhambra. We hebben al tickets gereserveerd en kunnen dan ook vrijwel meteen doorlopen.
We beginnen met de Generalife, de prachtige tuinen, dan het Alcazaba, de Moorse verdedigingsburcht en de verschillende torens. De Torre de La Vela, waar vanaf het uitzicht over de stad schitterend is en tot slot een bezoek aan het Nasriden paleizen complex, het mooiste deel van het Alhambra.
Tot slot van deze dag vol indrukken, gaan we vis tapas eten bij Los Diamantes op de Plaza Nueva en nemen dan een taxi terug naar de camping, een dag met heel veel indrukken.

Dieke

Klinkt weer helemaal superdesuper!! Prachtig daar allemaal he! Heeeeeeeerlijke tijd verder toegewenst!
Groetjes!