AltijdOnderWeg.reismee.nl

Parque Natural de Cabo de Gata

Woensdag 7 januari

Heerlijk weer, licht windje, volop zon en dat blijft ook zo de komende dagen.
We blijven een dagje hier, wasje draaien en internet hier, dus even rust. (of onrust?)
Donderdag 8 januari
Na de ochtend rituelen, stappen we op de brommert en rijden naar La Isleta del Moro Arraez, een lief, klein wit dorpje op een schiereilandje. Er is daar ook een mooie camperplek.
Vandaar naar Rodalquilar, een halve spookstad in een gebied vol oude goudmijnen.
Door naar Las Negras, waar we volgens de toeristische gids een lekker visje zouden kunnen eten. Edoch, alles is dicht en we rijden weer terug langs de mooie kustweg.
Via San José een grintweg op langs een windmolentje, waar we ons zelf meegebrachte broodje opeten, langs Playa de los Genovese en Playa de Monsul ( zie foto's).
En dan eindigt de grintweg bij een hek. Vandaar af mag je alleen nog op de fiets of lopend verder.
We lopen omhoog naar de Torre de Vela Blanca, en krijgen prachtige vergezichten. Van hier af zou je kunnen doorlopen naar de Cabo de Gata, maar daar staat de brommer niet.
We krijgen nog een lift aangeboden van een vriendelijke Duitser, maar die gaat dus aan de andere kant naar beneden. Wij lopen weer naar beneden, mooie wandeling!
Vanavond weer lekker eten in het restaurantje bij de camping.
Een heerlijke dag met weer prachtig weer.

Dieke

De dag klinkt enorm goed.....hopelijk was 't eten ook
weer lekker! Puuuuur vakantie hoor!
Doeidoei !

Ineke

Nou dat weer daar is een stuk beter dan hier. Niet koud maar viese regen en wind.
Prachtige vakantie en best avontuurlijk met z'n tweeen op de brommer. Terug in de teenertijd! Geweldig!
Groetjes Joep en Ineke

Elza

Puur genieten daar. vroeg me af: heb ik jullie de kerstkaart gestuurd met die twee op de brommer? Ik zie het voor me. Heel veel plezier verder. Wij reizen een beetje mee. Liefs.